Søk

Specialized Tarmac SL7 Comp

Merke: Specialized
Tilgjengelighet: På lager
SKU: 140908
kr 58 999
Den nye Tarmac-sykkelen til Specialized er designet for å sykle fort, men sykkelen er mye mer enn bare en rask og aerodynamisk sykkel. Den har en lett ‘Rider-First Engineered™’ ramme, og er laget for at du skal nå dine mål. Det spiller ingen rolle hva målene dine er, om det er å slå egne rekorder, gjøre det bra i løp, eller om det er å ende opp med en plass på pallen. Tarmac SL7 Comp er sykkelen som er laget for å la deg oppnå målene dine.
Den nye ‘SRAM Rival eTap AXS 12-speed group’ er laget for å bringe trådløs giring til folket, i tillegg kommer Tarmac SL7 Comp utstyrt med de raske ‘Turbo Pro 700x26mm’ dekkene for å gi deg mest mulig ytelse for pengene.

- Selv om aerodynamikk var hovedfokuset når Specialized lagde Tarmac-syklene, og alle deres andre racersykler, så er totalvekten også en viktig del av hvordan å lage en optimal racersykkel. De tidligere ‘Aero Syklene’ har alle hatt problemer med å være aerodynamiske i tillegg til å ha en lav vekt siden desto mindre luftmotstand sykkelen hadde desto mer veide den. Med den nye Tarmac-sykkelen så har designfilosofien vært å holde sykkelen lik eller under UCI sin vektgrense ferdig ut av boksen uten å redusere aerodynamikken til sykkelen. Ved hjelp av ‘FreeFoil Shape Library’, ‘Isotopic FEA analyse’, og noen av de flinkeste ingeniørene i feltet så har Speicalized klart å lage en ramme som ikke veier mer enn 920g uten å ofre hverken aerodynamikk, hvor stiv rammen er, eller sykkelopplevelsen.
- Ved bruk av Specialized sin ‘Rider-First Engineered™’ filosofi så har de klart å gjøre Tarmac SL7 Comp til deres best balanserte og letteste å styre Tarmac-sykkel. Ved hjelp av Specialized sine beste test-syklister fra deres tre ‘World Tour Teams’ – Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step, og Bora-hansgrohe – så har de gjort endringer på Tarmac-sykkelen basert på tusenvis av kilometer med data som test-syklistene har samlet inn. Ved hjelp av dataen har Specialized klart å balansere sykkelopplevelsen slik at selv de lengste turene skal være komfortable.

Teknisk Info:

Ramme
Ramme: Tarmac SL7 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Demping
Gaffel: FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc

Sete og Sykkelstyre
Sykkelstyre: Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp
Styrestem: Tarmac integrated stem, 6-degree
Teip: Supacaz Super Sticky Kush
Sete: Body Geometry Power Sport, steel rails
Setepinne: 2021 S-Works Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, 20mm offset
Seteklemme: Tarmac integrated wedge

Bremser
Frambrems: SRAM Rival, hydraulic disc
Bakbrems: SRAM Rival, hydraulic disc

Drivverk
Girskifter: SRAM Rival eTap AXS, hydraulic
Framgir: SRAM Rival eTAP AXS, braze-on
Bakgir: SRAM Rival eTap AXS, 12-speed
Kassett: SRAM Rival, 12-speed, 10-36t
Kranksett: SRAM Rival
Kjedelenker: 48/35T
Kranklager: SRAM DUB BSA 68
Kjede: SRAM Rival 12-speed

Hjul og Dekk
Framhjul: DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.
Bakhjul: DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.
Framdekk: Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
Bakdekk: Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
Slange: Presta, 48mm valve
Den nye Tarmac-sykkelen til Specialized er designet for å sykle fort, men sykkelen er mye mer enn bare en rask og aerodynamisk sykkel. Den har en lett ‘Rider-First Engineered™’ ramme, og er laget for at du skal nå dine mål. Det spiller ingen rolle hva målene dine er, om det er å slå egne rekorder, gjøre det bra i løp, eller om det er å ende opp med en plass på pallen. Tarmac SL7 Comp er sykkelen som er laget for å la deg oppnå målene dine.
Den nye ‘SRAM Rival eTap AXS 12-speed group’ er laget for å bringe trådløs giring til folket, i tillegg kommer Tarmac SL7 Comp utstyrt med de raske ‘Turbo Pro 700x26mm’ dekkene for å gi deg mest mulig ytelse for pengene.

- Selv om aerodynamikk var hovedfokuset når Specialized lagde Tarmac-syklene, og alle deres andre racersykler, så er totalvekten også en viktig del av hvordan å lage en optimal racersykkel. De tidligere ‘Aero Syklene’ har alle hatt problemer med å være aerodynamiske i tillegg til å ha en lav vekt siden desto mindre luftmotstand sykkelen hadde desto mer veide den. Med den nye Tarmac-sykkelen så har designfilosofien vært å holde sykkelen lik eller under UCI sin vektgrense ferdig ut av boksen uten å redusere aerodynamikken til sykkelen. Ved hjelp av ‘FreeFoil Shape Library’, ‘Isotopic FEA analyse’, og noen av de flinkeste ingeniørene i feltet så har Speicalized klart å lage en ramme som ikke veier mer enn 920g uten å ofre hverken aerodynamikk, hvor stiv rammen er, eller sykkelopplevelsen.
- Ved bruk av Specialized sin ‘Rider-First Engineered™’ filosofi så har de klart å gjøre Tarmac SL7 Comp til deres best balanserte og letteste å styre Tarmac-sykkel. Ved hjelp av Specialized sine beste test-syklister fra deres tre ‘World Tour Teams’ – Boels-Dolmans, Deceuninck-Quick-Step, og Bora-hansgrohe – så har de gjort endringer på Tarmac-sykkelen basert på tusenvis av kilometer med data som test-syklistene har samlet inn. Ved hjelp av dataen har Specialized klart å balansere sykkelopplevelsen slik at selv de lengste turene skal være komfortable.

Teknisk Info:

Ramme
Ramme: Tarmac SL7 FACT 10r Carbon, Rider First Engineered™, Win Tunnel Engineered, Clean Routing, Threaded BB, 12x142mm thru-axle, flat-mount disc

Demping
Gaffel: FACT Carbon, 12x100mm thru-axle, flat-mount disc

Sete og Sykkelstyre
Sykkelstyre: Specialized Shallow Drop, 6061, 70x125mm, 31.8mm clamp
Styrestem: Tarmac integrated stem, 6-degree
Teip: Supacaz Super Sticky Kush
Sete: Body Geometry Power Sport, steel rails
Setepinne: 2021 S-Works Tarmac Carbon seat post, FACT Carbon, 20mm offset
Seteklemme: Tarmac integrated wedge

Bremser
Frambrems: SRAM Rival, hydraulic disc
Bakbrems: SRAM Rival, hydraulic disc

Drivverk
Girskifter: SRAM Rival eTap AXS, hydraulic
Framgir: SRAM Rival eTAP AXS, braze-on
Bakgir: SRAM Rival eTap AXS, 12-speed
Kassett: SRAM Rival, 12-speed, 10-36t
Kranksett: SRAM Rival
Kjedelenker: 48/35T
Kranklager: SRAM DUB BSA 68
Kjede: SRAM Rival 12-speed

Hjul og Dekk
Framhjul: DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.
Bakhjul: DT Swiss R470 rim, 20mm internal width, tubeless ready, 24h, Specialized full sealed bearing thru axle hub, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G stainless steel spokes, DT Swiss brass nipples.
Framdekk: Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
Bakdekk: Turbo Pro, 60 TPI, folding bead, BlackBelt protection, 700x26mm
Slange: Presta, 48mm valve
*
*
*
Filters
Sort
display