Rask levering Trygg betaling med Klarna Enkel retur Gratis frakt ved kjøp over 1000kr*
Søk
Outlet
10%

Specialized Stumpjumper EVO Comp 2022

Merke: Specialized
Tilgjengelighet: Få på lager
SKU: 143064
kr 50 000
kr 44 990

Velg :

Rask leveringTrygg betaling med Klarna
Enkel retur
For å bringe EVO-moro til massene, tok vi vår FACT 11m karbonramme (ja, den samme som S-Works), kledde den med en skuddsikker SRAM GX Eagle 12-trinns drivlinje og et tøft sett. av lettmetallfelger, og sett den løs for å makulere intetanende stier overalt.

• All reise i verden er ubrukelig uten riktig sjokkinnstilling og kinematikk. For den nye Stumpjumper EVO-designen prioriterte vi kinematisk ytelse. Ved å bruke lærdommene mens vi utviklet Enduro, og deretter med mer enn 1000 timer med utvikling av felt- og opphengslaboratorier, har vi ikke bare forbedret pedalytelsen til Stumpjumper, men vi har gjort den mer dyktig, smidig og livlig. Vi økte anti-knebøy, slik at fjæringen bedre motstår pedalbob, og vi forbedret bump-ytelsen ytterligere ved treff med firkantet kant. Bunnlinjen? Denne tingen makulerer stier, ikke ben.
• S-størrelsesgeometrien til den nye Stumpjumper EVO er vår mest progressive til nå. Lang, lav, slakk, kort forskjøvet gaffel, brattere seterørsvinkel – dette er krav for moderne progressiv kjøring. Men ikke alle jibber på samme måte, og derfor er geoen på nye Stumpjumper EVO fullt justerbar med seks forskjellige innstillinger. Du kan justere BB-høyden med 10 mm, du kan justere hodevinkelen med to grader, og du kan gjøre disse justeringene uavhengig av hverandre. Til slutt, hvis du vil gå i full-party mullet-modus, lar EVO deg kjøre et 27,5-tommers bakhjul sammen med en 29-tommers front.
• Rider-First Engineered™-rammer bruker en størrelsesspesifikk tilnærming til kjøreegenskaper som sikrer benchmark-håndtering og feilfri ytelse, uavhengig av ramme- eller rytterstørrelse. Enten du er en hoppeglad trim som kjører en S1, eller en DH-fjell gigant som trenger den lange S6, vil du oppleve de samme kjøreegenskapene – skinneskarpe svinger og balansert stivhet foran og bak – på det letteste- mulig vekt.
• Vi introduserte SWAT™-døren på Stumpjumperen i 2016, og la til plass i rammen din for de «oh sh**t»-nødvendighetene som pumper og reserverør, og gjorde umiddelbart jerseylommer overflødige. Med den nye Stumpjumperen har vi økt volumet og lagt til en SWAT™ blære, noe som gir deg 22 oz ekstra vannlagring – samme størrelse som en liten vannflaske – skjult i nedrøret ditt.

FRAMESET

Frame
FACT 11m carbon chassis and rear-end, asymmetrical design, 29 Trail Geometry, SWAT™ Door integration, head tube angle adjustment, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 150mm of travel

SWAT
Increased-volume SWAT™ Door integration with 22oz SWAT™ Bladder

Seat Binder
Alloy, 38.6mm

SUSPENSION

Rear Shock
FOX FLOAT X Performance, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, 2-position lever w/ LSR adjustment, S1:210x50mm, S2-S6:210x55mm

Fork
FOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP damper, two position Sweep adjustment, 15x110mm QR axle, 44mm offset, S1:150mm of travel, S2-S6:160mm of travel

COCKPIT

Stem
Alloy Trail Stem, 35mm bar bore

Handlebars
Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 780mm width

Tape
Specialized Trail Grips

Saddle
Bridge Comp, Hollow Cr-mo rails, 155/143mm

SeatPost
X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SLR LE lever, 34.9, S1: 100mm, S2: 125mm, S3: 150mm, S4/S5: 175mm, S6: 190mm

BRAKES

Front Brake
SRAM Code RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm

Rear Brake
SRAM Code RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm

DRIVETRAIN

Rear Derailleur
SRAM GX Eagle, 12-speed

Shift Levers
SRAM GX, trigger, 12-speed

Cassette
Sram XG-1275, 12-speed, 10-52t

Chain
SRAM NX Eagle, 12-speed

Crankset
SRAM X1 6K, DUB, S1:165mm, S2-S5: 170mm, S6: 175mm

Chainrings
Alloy, 30T

Bottom Bracket
SRAM DUB, BSA 73mm, Threaded

WHEELS

Rims
Specialized 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready

Front Hub
Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h

Rear Hub
REAR HUB,BEAR PAWL BMB-00412O1C,SRAM XD STEEL FHB ,6 BOLT DISC,SEALED CARTRIDGE BEARING,28H,12MM AXLE,148MM SPACING

Spokes
DT Swiss Industry

Front Tire
Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29x2.3"

Rear Tire
Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 29x2.3"

Inner Tubes
TUBES,STANDARD 48MM PV LOW LEAD 29x1.75/2.4, MAXXIS BRAND

ACCESSORIES

Pedals
PEDAL, TEST RIDE PEDALS PROVIDED BY SPECIALIZED
For å bringe EVO-moro til massene, tok vi vår FACT 11m karbonramme (ja, den samme som S-Works), kledde den med en skuddsikker SRAM GX Eagle 12-trinns drivlinje og et tøft sett. av lettmetallfelger, og sett den løs for å makulere intetanende stier overalt.

• All reise i verden er ubrukelig uten riktig sjokkinnstilling og kinematikk. For den nye Stumpjumper EVO-designen prioriterte vi kinematisk ytelse. Ved å bruke lærdommene mens vi utviklet Enduro, og deretter med mer enn 1000 timer med utvikling av felt- og opphengslaboratorier, har vi ikke bare forbedret pedalytelsen til Stumpjumper, men vi har gjort den mer dyktig, smidig og livlig. Vi økte anti-knebøy, slik at fjæringen bedre motstår pedalbob, og vi forbedret bump-ytelsen ytterligere ved treff med firkantet kant. Bunnlinjen? Denne tingen makulerer stier, ikke ben.
• S-størrelsesgeometrien til den nye Stumpjumper EVO er vår mest progressive til nå. Lang, lav, slakk, kort forskjøvet gaffel, brattere seterørsvinkel – dette er krav for moderne progressiv kjøring. Men ikke alle jibber på samme måte, og derfor er geoen på nye Stumpjumper EVO fullt justerbar med seks forskjellige innstillinger. Du kan justere BB-høyden med 10 mm, du kan justere hodevinkelen med to grader, og du kan gjøre disse justeringene uavhengig av hverandre. Til slutt, hvis du vil gå i full-party mullet-modus, lar EVO deg kjøre et 27,5-tommers bakhjul sammen med en 29-tommers front.
• Rider-First Engineered™-rammer bruker en størrelsesspesifikk tilnærming til kjøreegenskaper som sikrer benchmark-håndtering og feilfri ytelse, uavhengig av ramme- eller rytterstørrelse. Enten du er en hoppeglad trim som kjører en S1, eller en DH-fjell gigant som trenger den lange S6, vil du oppleve de samme kjøreegenskapene – skinneskarpe svinger og balansert stivhet foran og bak – på det letteste- mulig vekt.
• Vi introduserte SWAT™-døren på Stumpjumperen i 2016, og la til plass i rammen din for de «oh sh**t»-nødvendighetene som pumper og reserverør, og gjorde umiddelbart jerseylommer overflødige. Med den nye Stumpjumperen har vi økt volumet og lagt til en SWAT™ blære, noe som gir deg 22 oz ekstra vannlagring – samme størrelse som en liten vannflaske – skjult i nedrøret ditt.

FRAMESET

Frame
FACT 11m carbon chassis and rear-end, asymmetrical design, 29 Trail Geometry, SWAT™ Door integration, head tube angle adjustment, threaded BB, fully enclosed internal cable routing, 12x148mm dropouts, sealed cartridge bearing pivots, replaceable derailleur hanger, 150mm of travel

SWAT
Increased-volume SWAT™ Door integration with 22oz SWAT™ Bladder

Seat Binder
Alloy, 38.6mm

SUSPENSION

Rear Shock
FOX FLOAT X Performance, Rx Trail Tune, EVOL Air sleeve, 2-position lever w/ LSR adjustment, S1:210x50mm, S2-S6:210x55mm

Fork
FOX FLOAT 36 Rhythm, GRIP damper, two position Sweep adjustment, 15x110mm QR axle, 44mm offset, S1:150mm of travel, S2-S6:160mm of travel

COCKPIT

Stem
Alloy Trail Stem, 35mm bar bore

Handlebars
Specialized, 6061 alloy, 6-degree upsweep, 8-degree backsweep, 30mm rise, 780mm width

Tape
Specialized Trail Grips

Saddle
Bridge Comp, Hollow Cr-mo rails, 155/143mm

SeatPost
X-Fusion Manic, infinite adjustable, two-bolt head, bottom mount cable routing, remote SLR LE lever, 34.9, S1: 100mm, S2: 125mm, S3: 150mm, S4/S5: 175mm, S6: 190mm

BRAKES

Front Brake
SRAM Code RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm

Rear Brake
SRAM Code RS, 4-piston caliper, hydraulic disc, 200mm

DRIVETRAIN

Rear Derailleur
SRAM GX Eagle, 12-speed

Shift Levers
SRAM GX, trigger, 12-speed

Cassette
Sram XG-1275, 12-speed, 10-52t

Chain
SRAM NX Eagle, 12-speed

Crankset
SRAM X1 6K, DUB, S1:165mm, S2-S5: 170mm, S6: 175mm

Chainrings
Alloy, 30T

Bottom Bracket
SRAM DUB, BSA 73mm, Threaded

WHEELS

Rims
Specialized 29, hookless alloy, 30mm inner width, tubeless ready

Front Hub
Alloy, sealed cartridge bearings, 15x110mm thru-axle, 28h

Rear Hub
REAR HUB,BEAR PAWL BMB-00412O1C,SRAM XD STEEL FHB ,6 BOLT DISC,SEALED CARTRIDGE BEARING,28H,12MM AXLE,148MM SPACING

Spokes
DT Swiss Industry

Front Tire
Butcher, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T9 compound, 2Bliss Ready, 29x2.3"

Rear Tire
Eliminator, GRID TRAIL casing, GRIPTON® T7 compound, 29x2.3"

Inner Tubes
TUBES,STANDARD 48MM PV LOW LEAD 29x1.75/2.4, MAXXIS BRAND

ACCESSORIES

Pedals
PEDAL, TEST RIDE PEDALS PROVIDED BY SPECIALIZED
*
*
*

Vi har utvidet returrett frem til 15. januar 2024

Vår leverandør er Posten. For de fleste forsendelser bruker vi produktet Klimanøytral Servicepakke, som i størstedelen av landet ankommer postkontoret 2-3 dager fra vi har sendt bestillingen herifra. Du vil få sporingsnummer ved bestilling, men også varsel fra ditt Posten-utleveringssted ved ankomst.
På større kolli som el-sykler bruker vi Schenker hjemlevering. Her vil sjåføren ta kontakt med deg og avtale et tidspunkt det passer å få utlevert pakken på.

Fraktpriser:

  • Gratis frakt på småordrer over 1000kr
  • Pakke (Klimanøytral Servicepakke), på ordrer under 1000kr: 79,-
  • Lang pakke (for eksempel ski): 199,-
  • Varer med stor størrelse eller vekt (f. eks sykkel, pulk, spark, osv): 349,- per kolli
  • El-sykkel: 599,- per sykkel

Fraktpris blir spesifisert før betaling.

-----

Retur

Bruk forhåndsutfylt returetikett for å sende varer i retur. Ved å bruke denne vil du bli fakturert 79kr for vanlige småpakker, 199kr for lange pakker (for eksempel ski), 349kr for varer med stor størrelse eller vekt (f. eks sykkel, pulk, spark, osv): 349kr.

Forhåndsutfylt returetikett kan dessverre ikke brukes for å sende tilbake el-sykler.

Dersom du ikke har mottatt returetikett, eller hvis du har mistet denne kan du skrive ut en ny på Posten sine sider: RETURETIKETT

Fremgangsmåte for å skrive ut ny etikett fra Posten sin side er som følger:

  • Skriv inn nødvendig kontaktinformasjon på Posten sine sider.
  • Trykk på "Lag Returetikett"
  • Skriv ut returetiketten
  • Dersom du ikke har skriver får du en QR-kode som kan brukes til å skrive ut på Posten sine lokaler
  • Fest returetiketten tydelig på pakken. NB: Kan ikke festet direkte på skoeske/produkt
  • Unngå krøll eller bulker på etiketten da posten sine systemer ikke får lest disse.
  • Lever pakken til nærmeste hentested for Posten.

Har du rotet bort bytt- og returskjema, så finner du det her: Returskjema

Filters
Sort
display