Rask levering Trygg betaling med Klarna Enkel retur Gratis frakt ved kjøp over 1000kr*
Søk

Frakt og retur

Levering

Vår leverandør er Posten. For de fleste forsendelser bruker vi produktet Klimanøytral Servicepakke, som i størstedelen av landet ankommer postkontoret 2-3 dager fra vi har sendt bestillingen herifra. Du vil få sporingsnummer ved bestilling, men også varsel fra ditt Posten-utleveringssted ved ankomst.
På større kolli som el-sykler bruker vi Schenker hjemlevering. Her vil sjåføren ta kontakt med deg og avtale et tidspunkt det passer å få utlevert pakken på.
Du har to ukers frist til å hente pakken din på ditt nærmeste postkontor. Gjør du ikke det vil den bli returnert tilbake til oss. Dette er Postens reglementer. I tillegg vil du bli fakturert for fraktkostnadene. 
Små og billige ordrer kan sendes som brevpost, men dette er uten sporing og forsikring.
Du har selvfølgelig også mulighet til å hente varene i vår butikk i Bø i Telemark.
Bestillinger over 1000,- som går innenfor normale pakkemål (altså ikke ski, sykkel,treningsapparat, etc.) sendes fraktfritt som klimanøytral servicepakke.


Fraktpriser:
Pakke (Klimanøytral Servicepakke): 79,-
Lang pakke (for eksempel ski): 199,-
Varer med stor størrelse eller vekt (f. eks sykkel, pulk, spark, osv): 349,- per kolli

El-sykkel: 599,- per sykkel

Fraktpris blir spesifisert før betaling.

Vi sender dessverre ikke til Svalbard eller utlandet.
Har du hastverk og ønsker å få sendt det med for eksempel Postens ekspress over natt er det bare å ta kontakt, så gjør vi selvfølgelig dette. Vi har også ved flere anledninger fått bensinstasjonene i Bø til å overlevere pakker til kunder som er på gjennomreise utenfor våre åpningstider.

Retur

Bruk forhåndsutfylt returetikett for å sende varer i retur. Ved å bruke denne vil du bli fakturert 79kr for vanlige småpakker, 199kr for lange pakker (for eksempel ski), 349kr for varer med stor størrelse eller vekt (f. eks sykkel, pulk, spark, osv): 349kr.

Forhåndsutfylt returetikett kan dessverre ikke brukes for å sende tilbake el-sykler.

Dersom du ikke har mottatt returetikett, eller hvis du har mistet denne kan du skrive ut en ny på Posten sine sider: RETURETIKETT

Fremgangsmåte for å skrive ut ny etikett fra Posten sin side er som følger:

  • Skriv inn nødvendig kontaktinformasjon på Posten sine sider.
  • NB: Bruk ordrenummer som referanse!
  • Trykk på "Lag Returetikett"
  • Skriv ut returetiketten
  • Dersom du ikke har skriver får du en QR-kode som kan brukes til å skrive ut på Posten sine lokaler
  • Fest returetiketten tydelig på pakken. NB: Kan ikke festet direkte på skoeske/produkt
  • Unngå krøll eller bulker på etiketten da posten sine systemer ikke får lest disse.
  • Lever pakken til nærmeste hentested for Posten.

Har du rotet bort bytt- og returskjema, så finner du det her: Returskjema Behandling av retur/bytte tar vanligvis opptil 14 dager fra vi mottar pakken hos oss. Etter salgsperioder kan behandlingstiden være opptil 4 uker.

Angrerett

Vi har utvidet returrett frem til 15. januar 2024

For dine innkjøp gjelder en angrerett på 14 dager. I denne perioden har du en angrerett som innebærer at du har mulighet til å, uten noen forpliktelser fra din side og bortsett fra transportkostnadene, sende tilbake de varene du har mottatt. Du skal i så fall sende tilbake varene uskadede og ubrukte. I de fleste tilfeller er det ikke noe problem å få utvidet angreretten, bare ta kontakt med oss.

Fraktkostnadene ved retur er det du som betaler, med mindre det er feil fra vår side, feks feil vare eller størrelse.

Ved en eventuell tvist kan du henvende deg til Forbrukerrådet eller det lokale forbrukerkontoret for å få hjelp.

Spesialbestilte varer
Retur av spesialbestilte varer må godkjennes av oss før retur skjer og det vil normalt medføre kostnader for kunde ved retur av disse.

Angreretten gjelder ikke for følgende:

  • Digitalt innhold på minnebrikker, CD- og DVD-plater når forseglingen på det fysiske produktet er brutt
  • Forseglede varer som ikke er egnet for retur av helsevernmessige eller hygieniske årsaker og hvor forseglingen er brutt etter levering (eks sikkerhetsutstyr innen klatring, undertøy og kroppsnært treningstøy)
  • Original emballasje må være inntakt for at full angrerett skal gjelde. Kan vi ikke selge varen som ny, vil egne regler i angrerettloven tre inn og beløpet som eventuelt refunderes vil bli avkortet etter produkts verdiforringelse.
  • Varer som er fremstilt etter kundens spesifikasjoner, såkalt tilvirkningskjøp, (eks tau kuttet på spesifikasjon, ski og bindinger montert på disse)
  • Varer som forringes eller raskt går ut på dato (eks mat og kosttilskudd)
  • Varer med personlig preg
Filters
Sort
display